Saopštenje o stanju na Medicinskom fakultetu
Slobodni univerzitet u Nišu oglasio se javnim saopštenjem u kojem upozorava na, kako navode, pokušaje formalnog fingiranja nastave na Medicinskom fakultetu tokom aktuelne blokade.
U saopštenju se ističe da nastava postoji samo na papiru, dok je u stvarnosti nije bilo. Posebna zabrinutost izražena je zbog činjenice da se potvrđuje realizacija praktične nastave koja nikada nije sprovedena.
„Ko se pravi da nastava postoji, odriče se znanja“, poručuje Slobodni univerzitet, navodeći da se iza formalnih potpisivanja krije duboka kriza akademskih vrednosti.
Online kolokvijumi bez pravila
U saopštenju se dalje ukazuje na neregularnosti u organizaciji online kolokvijuma, koji se, kako se tvrdi, sprovode bez ikakvih jasno utvrđenih tehničkih i etičkih standarda.
Postavljaju se sledeća pitanja:
-
Ko priprema i čuva testove?
-
Kako se proverava identitet studenata?
-
Ko obezbeđuje regularnost tokom polaganja?
-
Da li svi studenti imaju jednak pristup i uslove?
Bez odgovora na ova pitanja, provera znanja, prema stavu Slobodnog univerziteta, gubi smisao i postaje samo formalna procedura.
Dekanski kolegijum doneo odluku bez osnova
Slobodni univerzitet naglašava da je posebna odgovornost na dekanu i dekanskom kolegijumu, koji su, mimo odluka Nastavno-naučnog veća Medicinskog fakulteta, odlučili da se semestar nastavi pod uslovima koje opisuju kao potpuno iregularne.
Ova odluka, kako se navodi, doneta je bez zakonskog osnova i protivno profesionalnim normama koje važe u akademskoj zajednici.
Kritika upućena i akademskom kadru
U saopštenju se pozivaju i profesori da preispitaju svoju ulogu u ovom procesu.
Navodi se da oni koji bez protivljenja sprovode sporne naloge direktno narušavaju akademsku etiku, zakon i obrazovne standarde, čime se, kako se tvrdi, ugrožava i akreditacija ustanove, ali i poverenje javnosti u kvalifikacije budućih lekara.
Poziv studentima na odgovornost
Slobodni univerzitet u Nišu upozorava da će posledice ove prakse dugoročno osetiti i studenti koji pristaju na overe i ocene bez stvarnog učešća u nastavi.
„Ovo nije samo akademsko pitanje“, navodi se u saopštenju. „Ovo je pitanje poverenja javnosti u obrazovanje budućih lekara i u institucije koje bi trebalo da štite znanje i odgovornost, a ne da ih urušavaju.“